Klub Malucha "Mini Oxford"

Opieka dzienna dla dzieci w wieku od 1 do 3 lat - pracujemy cały rok (również w wakacje), od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6:30 do 17:00

Mini Oxford to pierwszy klub dziecięcy, który powstał w Kościanie i został wpisany do rejestru żłobków i klubów dziecięcych!!!

Zapewniamy dzieciom od 12 miesiąca życia właściwą opiekę pielęgnacyjną oraz edukacyjną w warunkach zbliżonych do domowych, nie chcemy, żeby nasz klubik był "przechowalnią", ale drugim po domu, ważnym miejscem w życiu dziecka. Zachęcamy rodziców do współpracy, do wypracowania w drodze rozmów i dyskusji mądrych warunków, które będą korzystne dla dziecka
Poprzez zabawę i zaplanowane działania wspieramy rozwój psychomotoryczny dzieci.
Rodzice wyposażają swoje dziecko w pieluchy, chusteczki nawilżane, pościel, ręczniczek, fartuszek, ubrania na zmianę, butelkę/kubek niekapek. Każdemu dziecku zapewniamy indywidualny okres adaptacyjny, opiekunowie pomagają dziecku i rodzicom pozytywnie przejść przez ten trudny moment.
W klubiku może przebywać 25 dzieci w dwóch grupach wiekowych pod opieką czterech opiekunów, podczas pobytu dzieci mówimy w dwóch językach (angielski, niemiecki - do wyboru rodzica), maluszki czują się u nas bezpiecznie.  Warunkiem przyjęcie dziecka jest ukończenie przez nie pierwszego roku życia. Przyjmujemy dzieci do 3 lat. 

Świetlica językowa

Świetlica Językowa - After School Center jest wypełniony domową atmosferą i wesołą zabawą. Tutaj Twoje dziecko nie tylko odrobi lekcje, ale też przy okazji nauczy się „jak się uczyć”. Tutaj znajdziesz wachlarz zajęć edukacyjnych dla Twojego dziecka! Wychodzimy na przeciw zapracowanym rodzicom.

  • Już nie musisz zwalniać się z pracy czy zatrudniać opiekunek, aby odebrać dziecko ze szkoły i zawieźć na angielski!
  • Zawieziemy i odbierzemy Twoje dziecko ze szkoły i przywieziemy do naszej świetlicy,
  • Zamiast przesiadywać w szkolnej świetlicy - Twoje dziecko odrobi lekcje, odpocznie, nauczy się angielskiego, poćwiczy taniec i inne ciekawe rzeczy...
  • Po pracy odbierzesz Twoje dziecko wypoczęte i zadowolone! Możecie spędzić czas razem, tak jak lubicie! To wygodne i ekonomicznie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej rodziny!

Jako świetlica językowa kładziemy nacisk na zorganizowany wypoczynek połączony z zabawą językiemangielskim i hiszpańskim w formie zajęć artystycznych, gier sportowych, towarzyskich i edukacyjnych. Czas pobytu w świetlicy dzielimy na zabawę, naukę i odpoczynek zgodnie z ramowym planem zajęć.

W naszej świetlicy znajduje się kącik do wypoczynku z wygodną wyspą, gdzie dzieci mogą poczytać książki, zarówno w języku polskim jak i angielskim. Popołudnia w naszej świetlicy można również spędzić grając w gry planszowe, układając puzzle lub rozwijając kreatywność w kąciku artystycznym!!!

Wychowawcy świetlicy pomogą dzieciom odrobić zadania domowe w osobnej sali do cichej nauki, wyposażonej w niezbędne pomoce naukowe.

Opiekę nad dziećmi sprawują młode i energiczne osoby, mówiące płynnie po angielsku.

W świetlicy dzieci mogą spożywać dwa posiłki: drugie śniadanko i podwieczorek.

Zapraszamy dzieci w wieku 5-10 lat od poniedziałku do piątku, w godzinach 6:30-17:30.

Nasza Świetlica to miejsce idealne dla Twojego dziecka!

Język angielski

Język angielski dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat
w grupach 5-7-osobowych
Częstotliwość zajęć: 30 minut 2 razy w tygodniu lub 1 raz w tygodniu przez 45 minut

Cele kursu:
Nauka języka angielskiego dzieci znacznie różni się od nauki dorosłych. Należy przede wszystkim wziąć pod uwagę moment rozwojowy, w jakim znajduje się uczeń. U dziecka w wieku wczesnoszkolnym wciąż rozwija się mózg, jego układ nerwowy. Także ucho dziecka jest wrażliwe na więcej fal dźwiękowych, niż ma to miejsce w przypadku dorosłych, co jednocześnie sprawa, że nauka języka przychodzi dzieciom zdecydowanie łatwiej niż dorosłym. Podobnie jeśli chodzi o wymowę, którą dzieci przyswajają naturalnie, gdyż ich narządy artykulacyjne są plastyczne.

Dzieci uczą się za pomocą ruchu całego ciała, dlatego nie jest dla nich dobre siedzenie w ławce i rozwiązywanie zadań… W procesie nauczania języka angielskiego należy przeplatać aktywności, ponieważ uwaga i koncentracja dziecka jest krótka, chwilowa.

Lektorzy Centrum Rozwoju Dziecka doskonale zdają sobie sprawę z tych wszystkich faktów. To przede wszystkim wysoko wykwalifikowani nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, którzy specjalizują się w nauce języka angielskiego dzieci.

Metody, które wykorzystują w pracy, to metody bezpośrednie, m.in. nauczanie przez:

  • ruch (TPR)
  • piosenki
  • autorskie opowiadania i historyjki
  • baśnie
  • dramę
  • gry i zabawy

Dążymy do całkowitego zanurzenia dziecka w języku angielskim (immersja) i angażowania wszystkich zmysłów dziecka.

Dzieci chłoną język angielski jak gąbka!

Język angielski dla dzieci w wieku od 6 do 8 lat
w grupach 5-7-osobowych
Częstotliwość zajęć: 60 minut 2 razy w tygodniu

Cele kursu:

  • Osłuchanie z językiem angielskim poprzez poznanie wielu piosenek oraz odgrywanie historyjek i dialogów, słuchanie poleceń wydawanych w języku obcym,
  • Wprowadzenie i powtarzanie nowych słówek i zwrotów w kontekście oraz stwarzanie sytuacji, w których uczniowie mogą wykorzystać nowe wyrażenia,
  • Motywowanie do nauki języka dzięki wykorzystaniu tablicy interaktywnej, zabaw ruchowych, filmów na DVD, książeczek z literatury brytyjskiej czy gier planszowych,
  • Rozwój umiejętności społecznych poprzez pracę w grupie i w parach oraz autonomii ucznia poprzez pracę indywidualną,
  • Rozwinięcie świadomości dziecka o otaczającym go świecie, zwyczajach ludzi z innych krajów i wprowadzenie do kultury brytyjskiej,
  • Wzmacnianie pewności siebie dziecka dzięki pracy według znanych schematów, wprowadzeniu jasnych reguł oraz dzięki stawianiu możliwych do osiągnięcia celów.

Język angielski dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat
w grupach 5-7-osobowych
Częstotliwość zajęć: 60 minut 2 razy w tygodniu

Cele kursu:

  • Poznanie nowego słownictwa i zwrotów w kontekście ułatwiającym ich zapamiętywanie,
  • Stwarzanie sytuacji, w których uczeń może wykorzystać nowopoznane wyrażenia i budowanie dialogów wokół sytuacji, które mogą go spotkać na wakacjach bądź w kontakcie z native speakerem,
  • Wprowadzenie gramatyki w prosty i przejrzysty sposób oraz ćwiczenie jej, dopóki cała grupa nie opanuje materiału,
  • Motywowanie do nauki języka dzięki wykorzystaniu tablicy interaktywnej, filmów na DVD, książeczek z literatury brytyjskiej czy gier planszowych,
  • Wprowadzenie do kultury brytyjskiej i krajów anglojęzycznych oraz poznanie zwyczajów ludzi z innych państw,
  • Zachęcanie do czytania w języku obcym dzięki czytaniu uproszczonej literatury i tworzenie projektów o przeczytanych lekturach,
  • Wzmacnianie poczucia obowiązkowości oraz systematyczności i budowanie autonomii ucznia dzięki systemowi prac domowych, kartkówek i testów.

Język angielski dla młodzieży gimnazjalnej, licealnej i dla dorosłych
indywidualnie lub w grupach 5 osobowych
Ilość zajęć w semestrze oraz częstotliwość spotkań jest ustalana indywidualnie.

Typ kursu

  • Kurs przygotowujący do egzaminów gimnazjalnych i maturalnych
  • Zajęcia z języka ogólnego wzbogacone o moduły z języka biznesowego i funkcjonalnego np. wygłaszanie prezentacji, pisanie CV, rozmowy telefoniczne, oraz sytuacje tj. w sklepie, w samolocie, itp.

Cele kursu:

  • Rozwój wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie,
  • Rozwój komunikatywności,
  • Ćwiczenie płynności w mówieniu,
  • Utrwalenie i usystematyzowanie wiedzy gramatycznej, ćwiczenie struktur gramatycznych w spersonalizowany sposób i w ćwiczeniach sprzyjających ich zapamiętywaniu,
  • Wzbogacenie zasobu aktywnie używanego słownictwa,
  • Ćwiczenie sytuacji i zwrotów potrzebnych do dobrego funkcjonowania ogólnie oraz w środowisku zawodowym.
  • Kursy przygotowujące do egzaminów ESOL Cambridge
  • Kurs przygotowujący do ESOL Cambridge FCE - First Certificate in English
  • Kurs przygotowujący do ESOL Cambridge CAE - Certificate in Advanced English

Język angielski dla grupy wiekowej 50+

Jest to kurs przeznaczony specjalnie dla tych, którzy już dawno lata nauki mają za sobą, natomiast obecnie, będąc na emeryturze, nudzą się i chcą „coś ze sobą zrobić”, wiedząc, że nauka języka angielskiego będzie dla niech nie tylko sposobem na nudę, ale też przyniesie wiele korzyści. Dzięki niej będą mogli za granicą przeczytać menu w restauracji, czy zrobić zakupy, będą mogli zrozumieć etykiety na kosmetykach i produktach spożywczych a także komunikaty wyświetlane na ekranie komputera czy na tablicach informacyjnych na lotnisku. Będą mogli, wreszcie, porozumieć się z zięciem czy synową – obcokrajowcami!

Język hiszpański

JUNIOR - hiszpański dla dzieci od 2 do 5 lat

Prowadzone metodą TPR - przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów dziecka. Według wyodrębnionych i oryginalnych programów (różnego rodzaju gry i zabawy) realizowane są tematyczne zagadnienia poszerzające zarówno wiedzę jak i słownictwo oraz umiejętność zastosowania właściwych zwrotów. Nauczyciele to młode i dynamiczne osoby z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym i posiadające predyspozycje do nauczania małych dzieci. Tempo i częstotliwość zajęć są dobrane do możliwości i umiejętności dziecka, aby nauka była dla nich przyjemnością przy zachowaniu dużej efektywności.

HISZPAŃSKI DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ (od 6 do 12 lat)

Na 6 poziomach z wykorzystaniem tablic interaktywnych i metody komunikatywnej, przygotowujące do pierwszych międzynarodowych egzaminów z języka obcego.

HISZPAŃSKI DLA GIMNAZJALISTÓW

Od 12 do 14 lat, dla uczniów klas gimnazjalnych, przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego wg standardów opracowanych przez CKE, prowadzone metodą komunikatywną z elementami metody zintegrowanej plus.

KURSY ODŚWIEŻAJĄCE

Dla osób dbających o dobrą kondycję językową oraz nauczycieli języków obcych; nauka na najwyższych poziomach C1 i C2 prowadząca do odświeżenia produktywnych sprawności językowych.

HISZPAŃSKI SUPER - AKTYWNY

Ukierunkowane, w grupach 2-5 osób, oferowane wszystkim tym, którzy chcą w szybkim tempie opanować konkretne umiejętności np. mówienie, gramatykę, tłumaczenie tekstów lub przygotować się do wybranego egzaminu.

Język niemiecki

JUNIOR - niemiecki dla dzieci od 2 do 5 lat

Prowadzone metodą TPR - przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów dziecka. Według wyodrębnionych i oryginalnych programów (różnego rodzaju gry i zabawy) realizowane są tematyczne zagadnienia poszerzające zarówno wiedzę jak i słownictwo oraz umiejętność zastosowania właściwych zwrotów. Nauczyciele to młode i dynamiczne osoby z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym i posiadające predyspozycje do nauczania małych dzieci. Tempo i częstotliwość zajęć są dobrane do możliwości i umiejętności dziecka, aby nauka była dla nich przyjemnością przy zachowaniu dużej efektywności.

NIEMIECKI DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ (od 6 do 12 lat)

Na 6 poziomach z wykorzystaniem tablic interaktywnych i metody komunikatywnej, przygotowujące do pierwszych międzynarodowych egzaminów z języka obcego.

NIEMIECKI DLA GIMNAZJALISTÓW

Od 12 do 14 lat, dla uczniów klas gimnazjalnych, przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego wg standardów opracowanych przez CKE, prowadzone metodą komunikatywną z elementami metody zintegrowanej.

NIEMIECKI DLA MATURZYSTÓW

Przygotowujące do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu na studia językowe.

KURSY ODŚWIEŻAJĄCE

Dla osób dbających o dobrą kondycję językową oraz nauczycieli języków obcych; nauka na najwyższych poziomach C1 i C2 prowadząca do odświeżenia produktywnych sprawności językowych.

NIEMIECKI W BIZNESIE

Dla instytucji, firm, osób dorosłych na wszystkich poziomach oraz specjalistyczne z rozszerzonym językiem branżowym.

KONWERSACJE

Z rodzimym użytkownikiem na różnych poziomach zaawansowania.

NIEMIECKI SUPER - AKTYWNY

Ukierunkowane, w grupach 2-5 osób, oferowane wszystkim tym, którzy chcą w szybkim tempie opanować konkretne umiejętności np. mówienie, gramatykę, tłumaczenie tekstów lub przygotować się do wybranego egzaminu.

Logopedia

"Każde dziecko jest osobą mającą swój język, uczucia oraz niepowtarzalną, unikalną osobowość i jako takie zasługuje na szacunek"
- Tracy Hogg

Zajmujemy się profilaktyką logopedyczną, wczesnym wspomaganiem rozwoju mowy u dzieci, korektą wad wymowy oraz terapią zaburzeń mowy na tle autyzmu i zespołu Downa.

Nauka czytania

W świecie liter i znaków, czyli dzieci uczą się czytać...

Nauka czytania to jeden z elementów edukacji wczesnoszkolnej. Dzieci zaczynają się jednak interesować literami i znakami od najmłodszych lat.

Obok podstawowych metod, takich jak: metoda analityczna, syntetyczna, analityczno-syntetyczna, czy globalna, powstają nowe metody nauki czytania, które mają ułatwić dziecku ten proces, a także sprawić, by był on bardziej przyjemny.

Metody alternatywne w nauce czytania:

  • Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Meterowej - użycie kolorów, kolorowych kartoników;
  • Metoda fonetyczno-literowo-barwna B. Rocławskiego - łączy naukę czytania z nauką pisania, nauka przez zabawę z wykorzystaniem kolorów i klocków;
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz - wykorzystanie piosenek, angażowanie analizatora wzrokowego, słuchowego i kinestetycznego;
  • Metoda czytania Glen Domana: kolorowe kartoniki, nauka czytania dziecka już od urodzenia;
  • Metoda odimienna Ireny Majchrzak - imię dziecka-punkt wyjściowy, „targ liter”.

Zajęcia z nauki czytania w Centrum Rozwoju Dziecka prowadzą nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, które charakteryzują się odpowiednim podejściem do małego dziecka. Czerpiemy z metod konwencjonalnych, jak również alternatywnych, po to, by czytanie stało się dla dziecka łatwe i przyjemne. Wiemy, że dziecko najszybciej uczy się przez zabawę i to w niej zanurzamy naukę czytania.

Zabawy z rozumem

Wszechstronna stymulacja rozwoju dzieci, prowadzona metodą Cudowne Dziecko. Metoda „Cudowne Dziecko” jest programem wszechstronnej stymulacji i optymalnego rozwoju, który bazuje na naturalnej zdolności szybkiego przyswajania wiedzy przez małe dzieci. Podczas zajęć dzieci biorą udział w szeregu zabaw, które budują podstawy pod naukę szybkiego czytania, rozwijają zdolności matematyczne oraz zdolności operacyjne. W trakcie realizacji specjalnie zaprojektowanego programu ćwiczymy pamięć i koncentrację , pobudzamy wyobraźnię oraz kreatywność, uczymy wiedzy encyklopedycznej, rozwijamy sprawność manualną, ruchową oraz równowagę. Najważniejszą konsekwencją tych działań jest zbudowanie mocnego fundamentu - pewności siebie i poczucia własnej wartości. Do 6. roku życia mózg człowieka jest niezwykle elastyczny, gotowy podjąć różne wyzwania i przyjąć wszelkie informacje. Małe dzieci chcą się uczyć tak bardzo, że nie potrafią odróżnić zabawy od nauki, dlatego efekty zajęć są ogromne.

Przyjęcia urodzinowe

Każdy rodzic wie, że organizacja urodzin swojego dziecka we własnym mieszkaniu, to kłopot logistyczny, wyzwanie kondycyjne, finansowe, a także test umiejętności rozumienia oczekiwań małego jubilata.

Urodzinki mogą się odbywać od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych lub w sobotę w godzinach przedpołudniowych. Koszt Przyjęcia Urodzinowego, bez względu na tematykę wynosi pn-czw 300zł, pt-sb 350zł – jeśli grupa liczy do 10-ciu osób. Powyżej 10–ciu uczestników - koszt wynosi 25zł/ za osobę + Jubilat GRATIS!!!

Gwarantujemy:

  • 2-godzinne pełne atrakcji i niezapomnianych wrażeń przyjęcie,
  • opiekę i zabawę z wykwalifikowanymi animatorami
  • szeroki wachlarz tematyczny; Minionki, Star Wars, Kraina Lodu, Lego, Zoo, Angry Birds, Księżniczki, Pirackie, Kosmiczne, Dinozaury i wiele innych….
  • balony
  • malowanie twarzy
  • popcorn
  • piniata
  • napój – woda niegazowana
  • UWAGA! Tort urodzinowy wliczony jest w cenę urodzin!!!

Zajęcia kreatywne

W każdy czwartek o godz 17:00 zapraszamy na warsztaty kreatywne z Panią Elizą Kozłowska !!!

Nauka gry na gitarze

Zapraszamy na zajęcia, które prowadzi pani Joanna Dudkowska w naszym Centrum

  • Zespół wokalny (dla dzieci)
    To nauka i doskonalenie umiejętności wokalnych, czystości intonacyjnej oraz prawidłowej emisji. Jednak głównym celem zajęć jest pobudzenie twórczego potencjału dziecka poprzez wspólne śpiewanie i tworzenie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych oraz występów przed publicznością.
  • Nauka gry na gitarze klasycznej (dla dzieci i dorosłych)
  • Nauka gry na gitarze basowej (dla dzieci i dorosłych)
  • Nauka gry na flecie prostym (dla dzieci )

DLA STARSZYCH DZIECI I DOROSŁYCH MOŻLIWOŚĆ KORZYSTANIA Z INSTRUMENTÓW INSTRUKTORA

Joanna Dudkowska to osoba z ogromną muzyczną pasją i dużym doświadczeniem pedagogicznym i scenicznym. Całe jej życie to muzyka. Po ukończeniu Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Dyrygentury i Muzyki Kościelnej kilka lat pracowała jako nauczyciel muzyki w szkole podstawowej i rytmiki w przedszkolu. Mimo krótkiego stażu otrzymała nagrodę Dyrektora Szkoły a następnie nagrodę Burmistrza Miasta Kościan za szczególne osiągnięcia w pracy z dziećmi. Prowadziła chór szkolny, zespół rockowy, indywidualną naukę śpiewu. Jej podopieczni zdobywali nagrody wokalne w licznych konkursach piosenki dziecięcej. Jednocześnie pracowała jako muzyk sesyjny, koncertowała w Polsce i za granicą oraz otrzymywała muzyczne nagrody. 3 lutego 2014 r. na antenie radiowej „Trójki" ogłoszono zwycięzców ankiety Blues Top 2013. Wśród najlepszych polskich muzyków bluesowych znalazła się basistka Joanna Dudkowska. W kategorii „instrumenty różne" zajęła drugie miejsce. Na co dzień współpracuje z wieloma znanymi artystami.

Więcej informacji na stronie
https://www.facebook.com/joanna.dudkowska.bassist/?ref=hl

ZAPRASZAMY do CRD na zajęcia!
tel. 509 229 485

Kursy przygotowawcze z matematyki, chemii i j. angielskiego dla gimnazjalistów i maturzystów

Warsztaty z KinoSzkołą

Kliknij i poznaj szczegóły

Konsultacje i poradnictwo psychologiczne

Dzieciństwo kojarzy się z okresem beztroski i zabawy, brakiem problemów i zmartwień. I tak zapewne powinno być! Jednak świat przeżyć małego człowieka obfituje przecież w całą gamę emocji – taką samą, jaka towarzyszy ludziom dorosłym. Oprócz radości, spontaniczności i dziecięcej euforii może pojawić się w niej lęk, złość, wstyd, agresja, nieśmiałość i wiele innych emocji i stanów. Za nimi zaś  podążają dziecięce zachowania, które nie zawsze są zrozumiałe dla rodziców i opiekunów. Jak sobie z nimi radzić? Czy zawsze są powodem do niepokoju czy może zjawiskiem rozwojowym? Kiedy potrzebna jest interwencja specjalisty, a kiedy to przejaw normatywny? Jakie komunikaty wysyła do nas dziecko i jak my, dorośli, powinniśmy na nie odpowiedzieć?

Zachęcamy do korzystania z usług psychologicznych, które od września będą świadczone w naszym CRD. Konsultacji i porad psychologicznych udzielać będzie pani psycholog Karolina Morawska. Spotkania, w zależności od potrzeb, będą miały charakter jednorazowy (konsultacyjny) lub cykliczny (psychoterapeutyczny). Praca psychologiczna obejmować będzie spotkania z rodzicem oraz zajęcia z dzieckiem.

Kynoterapia

SPOTKANIE Z PSEM

Kynoterapia to standaryzowana przez Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. To metoda prowadzona przez wykwalifikowanego kynoterapeutę,wspomaga rehabilitację i edukację zarówno dzieci jak i dorosłych. Zajęcia Kynoterapii prowadzone są w trzech formach: Spotkanie z psem, Edukacja z psem, Terapia z psem.
Spotkanie z Psem (SP) - zajęcia z psem, które mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy uczestnikami a psem. W trakcie spontanicznej, radosnej zabawy, ukierunkowanej przez prowadzącego, uczestnicy przyzwyczajają się do kontaktu z psem. Zajęcia SP mają za zadanie dostarczenie uczestnikom pozytywnego ładunku emocjonalnego i satysfakcji z obcowania z psem, stymulują rozwój zmysłów, pobudzają aktywność, rozwijają myślenie przyczynowo –skutkowe. Zajęcia te także uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt, uczą zasad bezpiecznego postępowania z psami oraz uwrażliwiają na zwierzęta. Ponadto pozwalają przełamywać lęki, budować poczucie wartości i pewności siebie oraz łagodzić stres i samotność. W zależności od potrzeb podopiecznych i możliwości placówki mają formę spotkań indywidualnych lub pracy grupowej. Mogą odbywać się w formie spotkań jednorazowych lub zajęć cyklicznych. Przebieg wizyty może być spontaniczny, trwa tyle ile potrzeba. Zajęcia SP nie wymagają prowadzenia dokumentacji.

Edukacja z Psem (EP) - edukacja z psem to wspaniała terapia dla dzieci o obniżonej percepcji lub niechęci (z różnych powodów) do przyswajania wiedzy i przebywania w szkole, które mają trudności w uczeniu się. Dzieciom niejednokrotnie dużo łatwiej się otworzyć i zmotywować do nauki u boku ukochanego czworonoga, motywowane do pracy przez psa terapeutę chętnie wykonują polecenia, angażują się w zajęcia nie zwracając często uwagi na wysiłek jaki muszą przy tym wykonać. Dziecko chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel - pies. Nauka staje się przyjemnością, a efekty pracy są szybciej zauważalne.
Terapia z Psem (TP) - jest to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na konkretny, zaplanowany cel z zakresu kompleksowej rehabilitacji, do których układana jest metodyka w porozumieniu ze specjalistą. Charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, jego możliwości i potrzeb. Najkorzystniejszą formą TP są zajęcia indywidualne lub w bardzo małych grupach (zwykle nie więcej niż 3 osoby). Poprzez terapię z psem możemy wpływać na: rozwijanie funkcji poznawczych u dziecka, rozwijać zmysły dotyku, węchu, wzroku, usprawniać motorykę dużą i małą, wpływać na prawidłowość napięcia mięśniowego.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych kynoterapeutów zajmujących się wspieraniem rozwoju i rehabilitacją dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych. Podczas takich spotkań, prowadzone są min. pogadanki na temat bezpiecznego obcowania z psem oraz opieki i pielęgnacji. Oprócz tego w programie zajęć przewidywane są ćwiczenia rozwijające zmysły, zabawy naśladowcze z udziałem psów, zabawy ruchowe, zręcznościowe, mające na celu rozwój psychiczny i motoryczny dziecka. Ponadto organizowane są gry i zabawy, które utrwalą zdobytą wiedzę na temat świata i samego siebie. Taka edukacja wraz ze sportową zabawą „pies – człowiek” pokazuje dzieciom, że pies to nasz przyjaciel.

Pieski uczestniczące w zajęciach to dwie suczki rasy Golden Retriever łagodne i spokojne, lecz odpowiednio aktywne, by spełniać swą rolę jako psy terapeutyczne. Szakira i Madlen swą łagodnością wpływają relaksująco i uspokajająco na osoby ze swego otoczenia. Są ufne i tolerancyjne, co jest szczególnie cenne w kontakcie z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi lub nadpobudliwymi psychoruchowo. Dzięki swemu ciepłemu i ufnemu spojrzeniu przełamują dziecięce obawy i lęki. Poprzez swoją spolegliwość ośmielają i pomagają wzmacniać poczucie własnej wartości. Ich chęć nawiązywania kontaktów połączona z pogodą ducha ośmiela i skłania do wspólnych zabaw.

Maddlen
Rasa: Golden Retriever
przewodnik psa: Violetta Galas, pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, specjalista kynoterapeuta, animator zabaw dziecięcych.

Szakira
Rasa: Golden Retriever
przewodnik psa: Danuta Niemyt, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oligofrenopedagog, specjalista kynoterapeuta, animator zabaw dziecięcych.